Matbloggtoppen

Monday, January 14, 2013

Lange hamburgere

Fant denne oppskriften på foodgawker, som er en side hvor du kan lage deg en profil og lagre masse oppskrifter på profilen din. Siden samler populære oppskrifter fra masse forskjellige blogger på et sted, du kan søke på ingredienser,eller retter. Bruker foodgawker hele tiden, anbefales!

Denne oppskriften er veldig drøy du burde få 8-10 burgere ut av hele oppskriften. Passer perfekt til filmkvelder med venner eller når du skal sitte foran tv'n og se på fotballkamp, boksekamp eller lignende. Jeg bruker målebegre med amerikanske mål cups osv. du får kjøpt det på clas ohlson, eller så kan man også bruke konvertering på nettet. Men for å spare dere litt arbeid så har jeg konvertert for dere allerede ;)

ca. 8-10 burgere

Ingredienser

  • 2-4 halvstekte baguetter (jeg brukte firstprice baguettene, de var perfekt størrelse!) 
  • 1 1/4 cup med cornflakes (32 g) 
  • 1/2 løk i terninger
  • 1/2 cup lettmelk eller helmelk (ca. 120 ml) 
  • 6 spiseskjeer med ketsjup (Jeg brukte heinz) 
  • 1 spiseskje med worchestersaus
  • 1 teskje med timian
  • 1-2 fedd med hvitløk hakket/raspet/knust
  • 1 stort egg, lett vispet sammen
  • Salt og pepper
  • 400-500 gr karbonadedeig eller kjøttdeig
  • 2 cups raspet cheddar (ca. 260 gr)
Dette gjør du

- Del baguettene på langs og stek de halvveis ferdig (ca. 5 min).
- Bland sammen cornflakes, løk, melk, 4 spiseskjeer ketsjup, worchestersaus, timian, hvitløk, egg, 1/2 teskje salt og en teskje pepper i en bolle. Tilsett kjøttet og bland det godt sammen.
- Spre ut kjøttblandingen på baguettene, pensle toppen av kjøttet med resten av ketsjupen. Stek baguettene på 200 grader varmluft i 15 - 20 min.
- Ta baguettene ut, ha på ost og putt de inn i ovnen igjen til osten smelter

Veldig lett oppskrift, og de funker superbra som matpakke dagen etterpå!Vi spiste de med pommes frittes til, men funker helt fint alene eller med salat ved siden av. 




1 comment:

  1. Hei !

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Topp Mat Blogg seksjon her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    ReplyDelete